POZNAJ NASZE PRZEDSZKOLE

Poznaj nas, naszą kadrę, metody pracy i pomoce edukacyjne

Nasza filozofia

Kochamy naszą pracę! Działamy nieprzerwanie od 2014 roku i z ekscytacją czekamy na kolejne roczniki.

Zespół

Z atencją dobieramy naszą kadrę! Dlatego nasze wychowawczynie są nie tylko kompetentne, ale też czułe i łagodne.

Metody pracy

Naszym zadaniem jest zapewnić dzieciom wszechstronny rozwój. Pracujemy z dziećmi za pomocą różorodnych metod.

Pomoce edukacyjne

Aby zwiększyć dzieciom szansę na lepszą przyszłość, używamy różnych pomocy edukacyjnych, zapewniając im rozwój wielowymiarowy.

Zespół

Pani Magda

Dyrektor przedszkola
Jestem nauczycielem matematyki, j. angielskiego oraz wychowania przedszkolnego.  Jako nauczyciel pracuję od 2000 roku. Wybrałam pracę  w przedszkolu, ponieważ  jest ona dla mnie pasją. Dzieci w wieku przedszkolnym są szczere, otwarte, kreatywne,  pełne radości i chęci do poznawania otaczającego świata. Moją rolą jest pokazać dzieciom jak piękny jest ten świat, nauczyć je  jak w nim funkcjonować oraz  przygotować do dalszego odkrywania świata podczas kolejnych etapów rozwoju, w szkole i na całe życie. Dokładam wszelkich starań, aby w naszym przedszkolu edukacja szła w parze z wychowaniem i ciepłem domowej atmosfery, a nabyte kompetencje ułatwiały start w przyszłości. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną – najchętniej w ogrodzie.

 

Pani Iwonka

Dzieci to dla mnie wdzięczny temat rozmyślań i wielkich rozważań. Fascynuje mnie świat dziecięcych uczuć i zachowań. Lubię patrzeć, jak w dziecięcych głowach tworzą się procesy myślowe. W przeszłości mieszkałam we Włoszech, gdzie miałam przyjemność pracować z włoskimi dziećmi. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku „Edukacja Montessori w przedszkolu i szkole”. Fascynuje mnie świat literatury, szczególnie tej dziecięcej oraz ilustracja Lisy Aistao. Wolne chwile lubię spędzać na łonie natury. Moją pasją jest żeglarstwo. 

Pani Zosia

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Obecnie studiuję edukację i terapię osób ze spektrum autyzmu z integracją sensoryczną. W relacji z dziećmi najważniejszy jest dla mnie rozwój emocjonalno-społeczny. Swoją relację opieram na szacunku i empatii. Lubię spędzać czas z rodziną i wędrówki górskie.

Pani Asia

W zawodzie pracuję od 2022 roku. Lubię słuchać muzyki, w wolnych chwilach piec ciasta. Dodatkowo dużo radości przynoszą mi prace w ogrodzie i długie spacery z psem. Interesuję się podróżowaniem po Polsce i po świecie. Do pracy wybieram jazdę rowerem niż komunikacją miejską.

Pani Iwonka

Pracuję w przedszkolu jako pomoca nauczyciela od 2018 roku. Przez ten czas zdobyłam ogrom doświadczenia, które pomaga mi w codziennej pracy z moimi podopiecznymi. Na co dzień jestem pogodną osobą i pomimo różnych doświadczeń życiowych staram się, by jak najczęściej na mojej twarzy gościł uśmiech. Nie potrafię się nudzić i mam wszechstronne zainteresowania. Odpoczywam aktywnie robiąc wielokilometrowe spacery to tu, to tam, a najlepiej w górach. Swoje życiowe spełnienie odnalazłam również jako wolontariusz w hospicjum bo najważniejsze jest być tu i teraz i cieszyć się każdą chwilą która została nam dana.

Pani Ania

Ukończyłam Raciborski PWSZ na kierunku pedagogika – edukacja elementarna ze specjalizacją dodatkową – terapia psychopedagogiczna oraz Uniwersytet Gdański na kierunku pedagogika specjalna o specjalizacji WWR. Od 2021 roku mam uprawnienia do prowadzenia zajęć z języka angielskiego w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej. W wolnych chwilach próbuję uprawiać sport w różnych dziedzinach. Szczególnie upodobałam sobie sporty wodne i narty. By zrównoważyć aktywność fizyczną wyciszam się słuchając muzyki relaksacyjnej. Nie boję się wyzwań, bo to one mnie motywują do działania. 

Pani Ela

Pracuję w przedszkolu jako pomoc nauczyciela. Każdy dzień przynosi mi doświadczenie i ciekawość do odkrywania moich podopiecznych. Wspólnie z grupą wychodzę na wycieczki, pracuję przy stoliku, przytulam, gdy pojawia się tęsknota za rodzicami. Jestem osobą rodzinną, co przenoszę na bycie zaangażowanym członkiem naszego kameralnego przedszkola. W wolnym czasie lubię gotować, odpoczywać na świeżym powietrzu i spędzać czas z bliskimi.

Metody pracy

Iskierka łączy wiele metod i form pracy patrząc na potrzeby dzieci. Podstawową formą aktywności jest zabawa na przykład poprzez naśladowanie, eksplorowanie, doświadczanie próbowanie i konstruowanie! W zabawie dziecko wykorzystuje swój niesamowity potencjał, nabywając umiejętności. Uznajemy więc za bardzo cenne dobieranie elementów różnorodnych metod pracy z młodszymi dziećmi. Szczególną uwagę poświęcamy metodom problemowym, aktywizująceym i praktycznym, pozwalającym połączyć aktywności dziecka z działaniem i przeżywaniem, co z kolei przekłada się na zrozumienie i utrwalenie wiedzy.

Lista metod, którymi się inspirujemy:

Metoda B. Straussa

która czyni dziecko prawdziwym odbiorcą muzyki i jej obrazem

Metoda gimnastyki twórczej według C. Orffa i R. Labana

którą wykorzystuje się do różnej formy ruchu, w tym również pantomimę

Metoda P. Dennisona

ukierunkowana na ćwiczenie obu półkul mózgowych

Metoda M. Bogdanowicz, G. Domana, I. Majchrzak czy M.Falskiego

związane z nauką czytania i rozpoznawania liter

Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz

którą stosujemy na terapiach i i w profilaktyce dbając o wiele funkcji poznawczych dziecka

Metoda nauki matematyki prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

doskonale wykorzystująca możliwości i prawidłowości rozwojowe małego dziecka z połączeniem klocków numicon i liczmanami

Metoda pedagogiki zabawy według Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA

oparta na wielokierunkowej aktywności dziecięcej przy udiale chusty animacyjnej i nie tylko

Metoda dramy jako metoda dydaktyczno-wychowawcza

umożliwia poznanie świata poprzez działanie

Techniki C. Freineta

oparte na nauce poprzez zabawę i wielokierunkowej działalności dziecka. Podstawowe i najbardziej znane techniki Freineta przetransponowane na teren przedszkolny to: prace plastyczne dzieci połączone z gazetką przedszkolną

Metoda projektu

pozwala dzieciom na uczenie się przez działanie

Metoda W. Sherborne

oparta na kontakcie z drugim człowiekiem i otoczeniem

Metoda oparta na tzw. nauczaniu poza klasą

w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Przetransponowana na teren pobliskiego parku umożliwia naturalne, wielozmysłowe odkrywanie, badanie otaczającego świata.

Metody Marii Montessori

w której najważniejsze miejsce zajmuje dziecko, doświadczające przez cały czas podmiotowości i współpodmiotowości

Zabawy paluszkowe

polegające na recytowaniu wierszyków i obrazowaniu czytanego tekstu poprzez gesty, dotyk, głaskanie czy masowanie dziecięcych paluszków, dłoni i/lub całego ciała

Angielski CLIL TPR

 

Pomoce edukacyjne

Przybory i sprzęty jakimi posługują się dzieci są dobierane zgodnie z potrzebami i etapem rozwojowym dzieci.
Posiadamy w przedszkolu:

Zabawki usprawniające motorykę małą

manipulatorki, labirynty magnetyczne, tablice suchościeralne i kredowe, przewlekanki, nawlekanki, miękkie zabawki manipulacyjne, układanki, zabawki zręcznościowe, sortery, układanki na trzpieniu, mozaiki i inne.

Pomoce edukacyjne

związane z emocjami, matematyczne bazujące na pedagogice Montessori i klockach numicon z rozmaitymi liczmanami przestrzennymi i płaskimi, organizery bazujące na Planie Daltońskim, klocki do rytmów i tangramów, bogate pomoce logopedyczne i do nauki języka angielskiego, maty olbrzymich rozmiarów do nauki np. ruchu drogowego, rozmaite przybory, miniatury, sprzęty do odkrywania fauny i flory i wiele, wiele innych kolorowych i bardzo przydatnych skarbów kryjących się w naszym asortymencie.

Sprzęt sportowy

dla każdego dziecka od piłek, szarf, woreczków, obręczy, półkól sensorycznych, po rozkładany tor przeszkód z basenem kulkowym.

Sprzęt muzyczny

opisany w metodach przez Carla Orffa – instrumenty perkusyjne. Bogaty wachlarz piosenek i utworów muzycznych słuchanych codziennie i od wyjątkowych okazji gdy pracujemy np. wg  Batti Strauss. Zestawy płyt klasycznych twórców dla dzieci jak Maria Tomaszewska, Maty Bogdanowicz czy innych popularnych twórców, którzy tworzą z myślą o dzieciach. Czerpiemy również elementy z
Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabaw muzycznych przy chuście Klanzy.

Sprzęt teatralny

to u nas istny magazyn przebrań, scenografii i rozmaitych gadżetów do przedstawień, w których biorą udział dzieci. Co roku mamy trzy obowiązkowe duże eventy z teatrem dzieci: Jasełka, Dzień Babci i Dziadka i Dzień Mamy i Taty.

Pomoce plastyczne

wypełniają każdą salę. Jesteśmy przedszkolem artystycznym i plastyka gości u nas codziennie. Twórczość naszych podopiecznych bywa czasem malutka w swoich rozmiarach, a czasem wypełnia nam korytarze w postaci dużych instalacji. Pracujemy z każdym materiałem plastycznym: masami, farbami, papierem, drewnem, nicią… wszystko u nas jest! Tworzymy dzieła z każdej dziedziny sztuki i cały czas poszerzamy nasz wachlarz możliwości. Bierzemy również pod uwagę ekologię i oszczędzamy materiały ucząc dzieci ekonomicznej pracy.

ZABAWKI

Najważniesza w parze z nauką jest zabawa! My bawimy się: klockami LEGO i LEGO Duplo, klockami magnetycznymi, klockami typu gofry, słomki, ażurki, wieżyczki, jeżyki, kwiatki i wiele innych, lalkami materiałowymi i klasycznymi bobaskami, figurkami zwierząt, labiryntami przestrzennymi, układankami, pojazdami z metalu, plastiku i drewna, pociągami i torami, kuchnią z kompletnym wyposażeniem, straganami z produktami spożywczymi, domkami dla lalek i innych postaci. Kiedy mamy chęć to zabawki robimy sami! – własna waluta, radio ISKIERKA czy papierowe stwory.

Książki i nasza biblioteka

Pobudzamy wyobraźnię dzieci i czytamy w każdej grupie i każdego dnia. Posiadamy klasyki literatury takich autorów jak J.Tuwim, M.Konopnicka, H.C.Andersen, J.Brzechwa lub Bracia Grimm, jaki i nowsze tytuły kochane przez dzieci np. seria Kicia Kocia, Psi Patrol czy Samochodzik Franek.  Posiadamy bibioteczkę z programu „Podziel się książką”, gdzie każdy może wziąć książkę do domu i/lub przynieść swoją na wymianę.

Nasze Motto

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” 

Janusz Korczak